Un segment important in economia tarii este ocupat de activitatile din comert si logistica, depozitare, transport, etc. Riscul principal de vatamare in activitatea de transport este in mod evident provenit din circulatia pe drumurile publice aglomerate fara regim de autostrada. Din pacate in cele mai multe accidente din trafic reies si victime, lucratori care se afla in indeplinirea sarcinilor de serviciu.Legislatia nationala de protectia muncii prevede obligatia cercetarii accidentelor de munca si in astfel de situatii . In cazul soferilor profesionisti se pot implementa sisteme tahograf pentru a monitoriza timpul de odihna al soferului. Verificarea tehnica a camioanelor, rampe, obloane componente ce nu intra obligatoriu sub incidenta RAR. Defectiuni minore la care nu se da importanta pot conduce la evenimente cu incapacitate temporara de munca. Maini sau degete strivite, fracturi la nivelul membrelor inferioare sunt exemple de consecinte ale evenimentelor cercetate in calitate de serviciu extern de protectia muncii.

Manipularea manuala a maselor este un factor de risc reglementat prin HG 1051/2006 . Marea majoritate a lucratorilor din depozite este predispusa la afectiuni ale coloanei vertebrale. Fie ca nu exista adaptare la progresul tehnic in privinta utilajelor folosite, fie numarul de personal nu este dimensionat la varfurile de solicitare in privinta incarcarii/descarcarii de marfa, sunt doar cateva aspecte la care angajatorii din domeniu pot reflecta. Riscul este deosebit de mare si in ce priveste afectarea imaginii companiei si chiar sub aspect financiar in cazul in care unui lucrator i se reduce capacitatea de munca, respectiv reclama in instanta suport pentru intretinerea familiei.